Google

středa 7. října 2009

Vrátí se Vindobona na Dráhu Františka Josefa?

Exkluzivní zpráva z minulého týdne, o zrušení železniční dopravy mezi Sigmundsherbergem a Gmündem, vyvolala pobouření mezi obyvatelstvem Waldviertlu i mezi politiky. Zpráva o údajném interním tajném dokumentu ÖBB rozčílila především tzv. pendlery, lidi, kteří po této trati dojíždějí do zaměstnání ve Vídni.
Ilustrační obrázek.

Jak rakouská dráha tak politici se snaží veřejnost uklidnit. Ozvali se starostové z obcí ležících na Dráze FJ, jimž však nestačí zachování dráhy a její využívání pouze pro mezinárodní železniční spojení Vídně s Českými Budějovicemi a Plzní, chtějí obnovení mezinárodní rychlíkové dopravy Vídeň - Gmünd - Třeboň - Praha - Berlín. Technicky by to neměl být problém. "Tato trasa je o 80 km kratší než současné spojení Vídně s Prahou, přes Břeclav." Podle politika Johna Hofbauera (ÖVP) bylo v minulém týdnu o tomto návrhu úspěšně jednáno s Českými dráhami.

Legendární rychlík Vindobona, který jako obdivovaný posel ze zakázané kapitalistické ciziny 32 let denně u Českých Velenic projížděl železnou oponu (jinak prakticky hermeticky utěsněnou státní hranici), zřejmě chybí Dolnorakušanům i Jihočechům. Milovníkům železnice chybí i aerodynamické motorové vozy (SVT 137, typ Hamburg a Köln), které přestaly jezdit v roce 1979. Na ně se po zahájení provozu Vindobony v roce 1957 jezdili dívat lidé z velkých dálek.

Starostům z oblasti Waldviertelu se jedná především o rozvoj obcí, o přilákání podnikatelů i turistů. Podle nich prvním krokem ÖBB by mělo být zkrácení doby jízdy mezi Vídní a Gmündem (167 km) ze současných 2 hodin na 1 hodinu 45 minut. Toho by mělo být dosaženo zrušením některých zastávek.

1 komentář: