Google

čtvrtek 1. října 2009

Kdo má pravdu o budoucnosti Dráhy FJ ?


Z rakouských spolkových drah (ÖBB) pronikla na veřejnost zpráva o tom, že od nového jízdního řádu, který začne platit v prosinci, nebude mezi Gmündem a Vídní přímé spojení vlakem, že v úseku Gmünd - Sigmundsherberg (75 km) budou vlaky trvale nahrazeny autobusy. To by se nepříjemně dotklo i řady cestující z Českých Budějovic, kteří si na cesty vlakem do Vídně už zvykli.


Mluvčí ÖBB Christopher Seif takové informace popřel, uvedl, že žádný takový plán neexistuje. Avšak dobře informované železniční kruhy, u nichž novináři také hledali informace, tvrdí něco jiného.
Podle nich má ÖBB interní "tajný dokument" o postupném uzavírání Dráhy Františka Josefa mezi Sigmundsherbergem a Gmündem. Na uvedený úsek už je prý zajištěna autobusová doprava.

První krokem k zrušení vlaků má být úprava jízdního řádu: omezení mezistátní dopravy Euregio - vlaky z Vídně přes Gmünd do Českých Budějovic a Plzně. Mezistátní vlaky mají být zrušeny tak jako dolnorakouské regionální expresní vlaky mezi Vídní a Gmündem.


Odstranění mezistátních vlaků, spojujících Evropu, označuje dolnorakouská veřejnost jako šílenou dopravní politiku ÖOB: ještě ani nebyla za miliony eur, z fondů EU, dokončena modernizace evropské tratě mezi Gmündem a Plzní a už rakouské dráhy odmítají na ní jezdit.

Je zřejmé, že v otázce peněz rakouské dráhy nejsou o nic lepší než české - ostatně pocházejí ze stejného hnízda - pokoušejí se vydírat stát, kraje i obce. Přestože v modernizaci ÖBB měly před ČD velký náskok, ani ony nestačí tempu současného života. Ubývá zájem o cestování vlakem, protože silniční doprava získala převahu.

Jestliže v minulosti hlavní železniční tratě tvořily osy dopravy, na které byly připojeny jak regionální tratě, tak silniční doprava, v současnosti mají lidé z odlehlých oblastí možnost mnohem rychlejšího přímého spojení, autobusy i osobními vozy.


Mluvčí ÖBB pan Seif tvrdí, že obavy veřejnosti jsou zbytečné, že od nového jízdního řádu vlaková doprava v oblasti Waldviertel nebude zrušena. Nový jízdní řád prý není dokončen, ještě se připravuje. Redaktor NÖN zřejmě má s mluvčími své zkušenosti, takže o jeho ujišťování pochybuje. Pravda asi bude někde uprostřed.

Žádné komentáře:

Okomentovat