Ekonomové nahánějí celému světu hrůzu z následků krize, politici se jako balkánští kapsáři snaží občanům vytáhnout poslední minci, přesto existují společnosti, které krize téměř nezasáhla. A když zasáhla, tak si s ní dovedou poradit, aby i nadále vydělávaly. Na úkor kohokoli.
Krizí prošly bez viditelných ztrát i obchodní řetězce. Pro ty je nejdůležitější odbyt zboží. Proto se předhánějí v nízkých cenách. Jedním z triků je označování nejlevnějšího zboží značkou řetězce, jako by ho řetězec vyrobil. Jeden svůj nestydatý záměr oznámila rakouská Billa. Tím jsou likvidováni drobní regionální výrobci, specializovaní na určitý výrobek, kteří ho nejsou schopni vyrobit za nízkou cenu. Více než 100 jich muselo ukončit činnost.
Billa ve Vídni oznámila, že od října u 400 druhů zboží, označeného svým jménem, bude mít nejnižší ceny na rakouském trhu. Dodavatelé obalů neuvádějí jméno výrobce zboží, ale jméno obchodu. Billa to zdůvodňuje bojem proti konkurenci, která nezjistí dodavatele ani smluvní podmínky. Reklamní taktika prý Bille vychází, tržby od ledna do srpna vzrostly čtyřikrát rychleji, než je rakouský průměr (1%). Zákaznická organizace Aktionitis, která bojuje proti vysokým cenám, je z praktik Billy rozpačitá.
Žádné komentáře:
Okomentovat