Google

středa 9. února 2011

Přeshraniční městská doprava.

V létech 1907 až 1916 jezdila na území současných měst České Velenice a dolnorakouský Gmünd trolejbusová městská doprava, spojující Gmünd s českovelenickým nádražím. Byla to druhá nejstarší trolejbusová linka v rakousko-uherské monarchii. V současné době opět vznikly plány na společnou městskou dopravu v obou městech.

Starý gmündský trolejbus na mostě přes Lužnici.

Autorem projektu je ing. Milan Soudek z jindřichohradecké Vysoké školy ekonomické. Navrhuje zřízení dvou linek. Společná konečná stanice obou linek by měla být u českovelenického vlakového nádraží, které je konečnou stanicí vlaků z Českých Budějovic, Veselí nad Lužnicí a Vídně. Jedna autobusová linka by jezdila přes Gmünd do lázní Sole-Felsen-Bad, druhá do společného česko-rakouského Hospodářského parku.

"První linka by měla velký význam pro české studenty, kteří navštěvují gmündské střední školy, jež jsou od českovelenického nádraží dost vzdáleny (2 km), ale i pro starší návštěvníky Sole-Falsen-Bad (4km)," řekla pro NÖN mag. Lenka Čermáková, učitelka gmündské obchodní akademie a koordinátorka průzkumu mezi obyvateli Gmündu.

Projekt přeshraniční městské dopravy je podporován mnoha institucemi také proto, že se počítá s provozem mikrobusů na zemní plyn nebo na elektřinu. Po vyhodnocení průzkumu mezi obyvateli obou měst se rozhodne o dalším (nákup mikrobusů, provozovatel atd.). Výsledkem další spolupráce obou příhraničních měst by mohlo být společné muzeum v bývalé budově rakouské celnice, kterou město Gmünd koupilo za 35.000 eur.

Žádné komentáře:

Okomentovat