Google

pondělí 14. února 2011

Lékaři na trhu práce.

Při pobytu v nemocnici jsem omylem měl možnost nahlédnout do výplatní listiny oddělení, kde jsem pobýval. Bylo to před třiceti léty. Mzdy doktorů byly dobré - dalo by se říct - tedy průměrné. Na tehdejší dobu. Včetně přesčasů. Traktoristé v JZD braly asi dvakrát tolik, v hornictví a stavebnictví čtyřikrát tolik.

Krátce předtím se skoro polovina spolužáků z mé třídy pokoušela dostat na medicínu. Nepodařilo se to nikomu. Taková tam byla tlačenice, i když ve zdravotnictví byly mizerné platy pod psa. Všichni říkali, že nechtějí být lékaři kvůli penězům, ale kvůli tomu, že se jim léčit lidi líbí. Skoro jsem tomu uvěřil, původem někteří měli k tomu oboru blízko.

S odstupem 30ti let lékaři vyhrožují útěkem kvůli nízkým mzdám, které jsou vysoko nad průměrem. Naopak v zemědělství klesly hluboko pod průměr, na 17.000 Kč. Nějak mi to chování a vyjadřování doktorů nesedí. Že by se za těch 30 let tolik změnila morálka, to se mi nezdá. Mám také pocit, že neregulovaný trh práce (zákon nabídky a poptávky) nefungoval za Husáka a nefunguje ani za Klause. Návaly na studium mediciny jsou zase, i když je známo, jaké jsou ve zdravotnictví mzdy. (Jan R., Vysočina)

Žádné komentáře:

Okomentovat