Dopravní firma StudentAgency mlsá v autobusové dopravě, kde zavedla svoje linky tam, kde je nejvíc cestujících, mezi Prahou a nejatraktivnějšími českými městy, a prohlašuje, že chce provozovat i železniční dopravu.

Autobusy StudentAgency jezdí na následujících autobusových linkách, přičemž zastavují jen v největších (okresních) městech:
S nízkými cenami se StudentAgenci snaží z těchto tras vyhnat ostatní dopravní firmy, které vznikly ze závodů bývalého státního podniku ČSAD a mají za povinnost zajišťovat i dopravu na nevýnosných venkovských linkách.
Venkov je StudentAgency ignorován. Je tedy samozřejmé, že kraje se z autobusových podrazů StudentAgency poučily a proti ovládnutí nejatraktivnějších železničních tratí soukromou pražskou společností se brání. Českým drahám by zůstaly regionální tratě, na kterých by kvůli nedostatku financí musely jednak omezit provoz, jednak by na krajích požadovaly další peníze, které by jim po odchodu z hlavních rychlíkových tratí chyběly.
Zatím vychytralý záměr s takzvanými "žlutými vlaky" společnosti RegioJet zhatili jako jeden muž krajští hejtmani. Ti podepsali smlouvy na provoz s Českými dráhami. To se samozřejmě prospěchářům z RergioJet nelíbí a prohlašují, že záležitost poženou až do Bruselu. „Podáme stížnost proti poskytnutí státní podpory Českým drahám," řekl zástupce společnosti RegioJet. Podle něj přípravy dokumentu finišují a zaslány Evropské komisi by měly být po 15. březnu.
Podle vyjádření zástupců ČD majitel RegioJet Jančura nikdy vlaky provozovat nechtěl, jedná se mu jen o omezení železniční dopravy ČD, aby měl víc cestujících pro své autobusy. Stejného názoru jsou i hejtmani. "To, co slibuje pan Jančura, je neuskutečnitelné, " uvedl hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.
Jak šalamounsky se asi o "žlutých vlacích" rozhodne v Bruselu, kde byrokrati o českém venkově, dopravě a ekonomických poměrech obyvatelstva mají méně vědomostí než třeba o Tibetu, se dá očekávat: "Kdo chce jezdit vlakem, ať jezdí, státní podpora regionální dopravy odporuje tržním pravidlům EU!" (sd, 26.2.2010)

Autobusy StudentAgency jezdí na následujících autobusových linkách, přičemž zastavují jen v největších (okresních) městech:
- Praha - Brno
- Praha-Český Krumlov
- Praha-Karlovy Vary
- Praha-Liberec
- Praha-Plzeň
- Praha-Ostrava
- Praha-Hradec-Králové
S nízkými cenami se StudentAgenci snaží z těchto tras vyhnat ostatní dopravní firmy, které vznikly ze závodů bývalého státního podniku ČSAD a mají za povinnost zajišťovat i dopravu na nevýnosných venkovských linkách.
Venkov je StudentAgency ignorován. Je tedy samozřejmé, že kraje se z autobusových podrazů StudentAgency poučily a proti ovládnutí nejatraktivnějších železničních tratí soukromou pražskou společností se brání. Českým drahám by zůstaly regionální tratě, na kterých by kvůli nedostatku financí musely jednak omezit provoz, jednak by na krajích požadovaly další peníze, které by jim po odchodu z hlavních rychlíkových tratí chyběly.
Zatím vychytralý záměr s takzvanými "žlutými vlaky" společnosti RegioJet zhatili jako jeden muž krajští hejtmani. Ti podepsali smlouvy na provoz s Českými dráhami. To se samozřejmě prospěchářům z RergioJet nelíbí a prohlašují, že záležitost poženou až do Bruselu. „Podáme stížnost proti poskytnutí státní podpory Českým drahám," řekl zástupce společnosti RegioJet. Podle něj přípravy dokumentu finišují a zaslány Evropské komisi by měly být po 15. březnu.
Podle vyjádření zástupců ČD majitel RegioJet Jančura nikdy vlaky provozovat nechtěl, jedná se mu jen o omezení železniční dopravy ČD, aby měl víc cestujících pro své autobusy. Stejného názoru jsou i hejtmani. "To, co slibuje pan Jančura, je neuskutečnitelné, " uvedl hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.
Jak šalamounsky se asi o "žlutých vlacích" rozhodne v Bruselu, kde byrokrati o českém venkově, dopravě a ekonomických poměrech obyvatelstva mají méně vědomostí než třeba o Tibetu, se dá očekávat: "Kdo chce jezdit vlakem, ať jezdí, státní podpora regionální dopravy odporuje tržním pravidlům EU!" (sd, 26.2.2010)
Žádné komentáře:
Okomentovat