Google

neděle 27. prosince 2009

Vánoční jízda parním vláčkem.

Zatímco České dráhy uzavírají jednu regionální trať za druhou, společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), zajišťující pravidelnou přepravu osob mezi Obrataní (u Tábora), Jindřichovým Hradcem a Novou Bystřicí (na česko-rakouské hranici), vůbec o rušení provozu na svých úzkokolejných tratích neuvažuje, neboť hospodaří se ziskem.




Mimo pravidelné dopravy pořádají JHMD nostalgické jízdy historickým vláčkem, taženém parní lokomotivou. Pára jezdí pravidelně denně v červenci a srpnu, mimo toho při různých dalších příležitostech.Historický vlak s parní lokomotivou bylo možné mezi Jindřichovým Hradcem a Novou Bystřicí spatřit i v neděli 27. prosince 2009.



Při pohledu na čoudící lokomotivu nejednomu pamětníkovi se v oku zaleskne slza. Ještě před padesáti lety na českých kolejích vládly parní lokomotivy, avšak lokomotivy československé výroby (jejich provoz byl ukončen začátkem osmdesátých let), které pravděpodobně nekouřily (kvalitní uhlí) tolik jako polská lokomotiva ve službách JHMD.



Přestože jízda nostalgickým parním vláčkem z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a zpět není levnou záležitostí (550 Kč rodinná jízdenka) o cestující není nouze. Je jen škoda, že personál vlaku atraktivitu jízdy historickým vlakem nezvyšuje oblečením do historických uniforem, jako je tomu na nedalekých gmündských úzkokolejkách v Rakousku.


Žádné komentáře:

Okomentovat