Nový jízdní řád bude platit od 13. prosince 2009 do 11. prosince 2010. Tištěný je v prodeji od 24.11.2009. Jsou v něm uvedeny plánované změny k 7. březnu a 13. červnu 2010. Ceny jízdenek v drtivé většině případů zůstanou zachovány.

Největší změna je zřejmě u jednodenní síťové jízdenky ČD Net, kterou si dnes může koupit kdokoliv za 450 korun. Tato cena zůstane zachována pouze pro držitele zákaznických karet, pro ostatní cestující bude nově za 600 korun.
Změny čekají také levnější internetové jízdenky eLiška. Dosud u nich platí jednotná cena 160 korun mezi dvěma libovolnými krajskými městy včetně Prahy, nově se ceny budou lišit podle jednotlivých tras. Například z Jihlavy do Brna bude jízdenka stát 80 korun, z Ostravy do Karlových Varů 430 korun.

Vlaky ČD ujedou příští rok 122 milionů kilometrů, letos to je 124 milionů. Dráhy chtějí příští rok ušetřit zhruba miliardu korun, z toho 700 milionů v krajích. Mimo jiné jim to mají umožnit dlouhodobé smlouvy s kraji a ministerstvem dopravy. Podnik prý nebude masově propouštět.
Řada změn čeká na cestující v dálkové dopravě. Na českých tratích zůstanou v příštím roce pouze stávající osobní dopravci - většinu spojů zajistí České dráhy, zbytek Viamont, OKD Doprava a Railtransport. Zruší se například ranní rychlík z Prahy do Brna, nahradí ho expres Brněnský drak, který nyní jezdí téměř ve shodný čas. Méně rychlíků vyjede také na trase Praha - Příbram - České Budějovice, Praha - Letohrad nebo Kolín - Rumburk. Stát za objednávku dálkové dopravy zaplatí příští rok 3,8 miliardy korun, zhruba o 400 milionů méně než letos.

V podobném počtu jako letos budou jezdit mezinárodní vlaky. Z regionů plánují dráhy největší redukci dopravy v Královéhradeckém (o osm procent) a Zlínském kraji (o šest procent), na nárůst dopravy se naopak může těšit Praha a její okolí. To souvisí se zvýšenou kapacitou pražského hlavního nádraží, kde bude vlak přijíždět či odjíždět každou minutu. V Hradeckém kraji se naopak celotýdenní provoz na některých tratích zruší.

Největší změna je zřejmě u jednodenní síťové jízdenky ČD Net, kterou si dnes může koupit kdokoliv za 450 korun. Tato cena zůstane zachována pouze pro držitele zákaznických karet, pro ostatní cestující bude nově za 600 korun.
Změny čekají také levnější internetové jízdenky eLiška. Dosud u nich platí jednotná cena 160 korun mezi dvěma libovolnými krajskými městy včetně Prahy, nově se ceny budou lišit podle jednotlivých tras. Například z Jihlavy do Brna bude jízdenka stát 80 korun, z Ostravy do Karlových Varů 430 korun.

Vlaky ČD ujedou příští rok 122 milionů kilometrů, letos to je 124 milionů. Dráhy chtějí příští rok ušetřit zhruba miliardu korun, z toho 700 milionů v krajích. Mimo jiné jim to mají umožnit dlouhodobé smlouvy s kraji a ministerstvem dopravy. Podnik prý nebude masově propouštět.
Řada změn čeká na cestující v dálkové dopravě. Na českých tratích zůstanou v příštím roce pouze stávající osobní dopravci - většinu spojů zajistí České dráhy, zbytek Viamont, OKD Doprava a Railtransport. Zruší se například ranní rychlík z Prahy do Brna, nahradí ho expres Brněnský drak, který nyní jezdí téměř ve shodný čas. Méně rychlíků vyjede také na trase Praha - Příbram - České Budějovice, Praha - Letohrad nebo Kolín - Rumburk. Stát za objednávku dálkové dopravy zaplatí příští rok 3,8 miliardy korun, zhruba o 400 milionů méně než letos.

V podobném počtu jako letos budou jezdit mezinárodní vlaky. Z regionů plánují dráhy největší redukci dopravy v Královéhradeckém (o osm procent) a Zlínském kraji (o šest procent), na nárůst dopravy se naopak může těšit Praha a její okolí. To souvisí se zvýšenou kapacitou pražského hlavního nádraží, kde bude vlak přijíždět či odjíždět každou minutu. V Hradeckém kraji se naopak celotýdenní provoz na některých tratích zruší.
Žádné komentáře:
Okomentovat