Rakušané se obávají, že ze stavby dálnice (Vídeň) Drasenhofen - Brno by mohlo na věky zůstat nedostavěné torzo. Zatímco výstavba na rakouské straně pokračuje podle dohodnuté smlouvy, české ministerstvo dopravy oznámilo, že 22 km dlouhý úsek rychlostní komunikaci R52 Pohořelice - státní hranici bude okamžitě zastaven. Oficiální důvod: nedostatek peněz.
Kvůli pokračující hospodářské krizi má být v České republice zrušeno 300 projektů v oblasti infrastruktury v silniční a železniční dopravě. Jsou postiženy především ty projekty, které jsou financovány výhradně z národních zdrojů, a to se týká i čtyřproudé komunikace Brno - Drasenhofen.
Stavba R52, se se na české straně potýká od počátku s problémy. Nejdříve to byly masivních protesty různých ekologických skupin, že provoz na rychlostní komunikaci bude plašit ptactvo na vodních nádrží Nové mlýny. Nakonec řešil záležitost pražský NKU, který kritizoval Mirka Topolánka za uzavření nevýhodné smlouvy.
Podle prezidenta NKU Františka Dohnala je trasa přes z Brna přes Mikulov a Drasenhofen příliš nákladná a neekologická. Kdyby se při spojení Brna s Vídní využila stávající dálnice na Bratislavu a z Břeclavi se postavila desetikilometrová odbočka do rakouského Reintalu, ušetřilo by se 30 miliard korun (1,2 miliardy euro).
Kvůli pokračující hospodářské krizi má být v České republice zrušeno 300 projektů v oblasti infrastruktury v silniční a železniční dopravě. Jsou postiženy především ty projekty, které jsou financovány výhradně z národních zdrojů, a to se týká i čtyřproudé komunikace Brno - Drasenhofen.
Stavba R52, se se na české straně potýká od počátku s problémy. Nejdříve to byly masivních protesty různých ekologických skupin, že provoz na rychlostní komunikaci bude plašit ptactvo na vodních nádrží Nové mlýny. Nakonec řešil záležitost pražský NKU, který kritizoval Mirka Topolánka za uzavření nevýhodné smlouvy.
Podle prezidenta NKU Františka Dohnala je trasa přes z Brna přes Mikulov a Drasenhofen příliš nákladná a neekologická. Kdyby se při spojení Brna s Vídní využila stávající dálnice na Bratislavu a z Břeclavi se postavila desetikilometrová odbočka do rakouského Reintalu, ušetřilo by se 30 miliard korun (1,2 miliardy euro).
Žádné komentáře:
Okomentovat