Google

pátek 5. listopadu 2010

Oživování regionálních železnic.

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) nejsou v honbě za ziskem o nic lepší než České dráhy, chtějí provozovat jen ty tratě, které jsou hodně ziskové a lokálních tratí se zbavit. Všichni vědí, že jednou zrušená trať je trvale zrušená trať, následuje rozkradení, vytrhání a prodej kolejí do šrotu atd. Že se lze zbavit nevýnosných tratí, a přitom na nich zachovat provoz, předvádějí jižní sousedé jejich převodem na spolkové země.



Vzorem pro využití regionálních tratí může být příklad z Dolních Rakous, kde kdysi proslulá, ale upadající, Mariezellská železnice má být využívána kombinovaným způsobem: částečně na způsob příměstské rychlodráhy (S-Bahn) s pravidelným provozem, částečně jako turistická atrakce s provozem parních lokomotiv. Podkladem pro toto rozhodnutí se stala jedna úspěšná dizertační práce na odborné dopravní škole v St. Pöltenu.

"V brzké budoucnosti dojde k oživení této jedinečné trati, která má předpoklady stát se velkou turistickou atrakcí." V první fázi bude trať vybavena moderními komfortními vozy a zastávkami. Rovněž moderně vypracovaný jízdní řád přispěje k atraktivnosti trati. Záměrem projektu je, aby jízda vlakem byla komfortnější a rychlejší než silniční doprava.




"Podle naší analýzy základem úspěchu jsou dvě etapy zatraktivnění trati," uvedl autor práce. Druhou etapou úpravy tratě jsou stavební práce, včetně nové signalizace. Celou trať bude řídit jeden dispečer.

Předpokládá se, že na některých úsecích budou vlaky jezdit rychlostí 70 až 100 km/hod. 12. prosince 2010 (změna jízdního řádu) trať převezme země Dolní Rakousy. Bude to už osmadvacátá regionální trať, kterou od Rakouských spolkových drah (ÖBB) tato země převezme a zajistí na ní pravidelnou přepravu osob.

Žádné komentáře:

Okomentovat