Google

čtvrtek 1. července 2010

Vagóny Českých drah nesmí za hranice.

"Rakušáci to jsou taky Češi," říkával herec Pavel Landovský, který se po vyhnání z normalizovaného Československa usadil ve Vídni. Myslel tím především povahy lidí. Bylo by divné, kdyby tomu bylo jinak, vždyť mimo 20. století mají české a rakouské země (hlavně Vídeň a Dolní a Horní Rakousy) prakticky společnou tisíciletou minulost.

Zprávy v dolnorakouském tisku hodně připomínají předlistopadovou dobu v Československu, kdy pracující psali a volali do redakcí a ukazovali na různé protisocialistické jevy. Rozlobení obyvatelé Gmündu, Schremsu, Litschau a jiných obcí nyní volají do redakce zemských novin a zlobí se, že Gmünd už není konečnou vlakovou zastávkou, protože od 13. června všechny vlaky z Vídně i z Českých Budějovic a z Veselí nad Lužnicí končí v Českých Velenicích, nikoli v Gmündu. Z Českých Velenic také všechny vlaky vyjíždějí. Tím prý ztrácí Gmünd dosavadní význam na železnici. Rakousko prý tím také přichází o mnoho pracovních míst.

Mluvčí rakouských drah tyto domněnky vyvrátil. Změna, ke ktré došlo 13. června, nemá na zaměstnanost žádný dopad. Jedinou změnou je, že rakouští strojvedoucí přepřahají nikoli na nádraží gmÜndském, ale na českovelenickém. Vzdálenost mezi oběma nádražími je 1 km.

Přímé spojení mezi Vídní a Českými Budějovicemi zatím není. V Českých Velenicích je nutno přestupovat.
Přímé spojení není možné kvůli zastaralému vybavení Českých drah, především vagónů. ČD na trati České Budějovice - České Velenice používají vagóny které pamatují Husákovu normalizaci. Pokud by České dráhy měly moderní soupravy, rakouské dráhy (ÖBB) jsou potom ochotny na přímém železničním spojení mezi Vídní a Českými Budějovicemi se podílet. Minulý týden na trati mezi Vídní a Gmündem zkoušely lokomotivu (Railjet), která dosahuje rychlosti 250 km/hod.

Žádné komentáře:

Okomentovat