"Zaplatím včas fakturu, ale obratem dostanu pět procent z fakturované částky zpět." To není vtip, ale jedna z praktik obchodních řetězců, jež hledají nové možnosti, jak ždímat dodavatele. Možnosti, které jim nezakazuje zákon o významné tržní síle, jenž měl chování řetězců držet na uzdě.
Dodavatelé tak na různých poplatcích a slevách odvádějí řetězcům stejně jako před platností zákona – tedy v průměru dvacet až třicet procent z každé objednávky.
Dodavatelé si stěžují především na to, že řetězce v rozporu se zákonem prodávají zboží pod nákupními cenami, připočítávají k fakturám platby za neprodané pečivo nebo prodlužují dobu splatnosti nad zákonem stanovených třicet dní. Antimonopolní úřad podněty prošetřuje. Řetězce výhrady odmítají. Zhruba patnáct procent jde obvykle do faktury, pak se odvádějí peníze na letákové akce, marketingový příspěvek a podobně.
Dodavatelé tak na různých poplatcích a slevách odvádějí řetězcům stejně jako před platností zákona – tedy v průměru dvacet až třicet procent z každé objednávky.
Dodavatelé si stěžují především na to, že řetězce v rozporu se zákonem prodávají zboží pod nákupními cenami, připočítávají k fakturám platby za neprodané pečivo nebo prodlužují dobu splatnosti nad zákonem stanovených třicet dní. Antimonopolní úřad podněty prošetřuje. Řetězce výhrady odmítají. Zhruba patnáct procent jde obvykle do faktury, pak se odvádějí peníze na letákové akce, marketingový příspěvek a podobně.
Žádné komentáře:
Okomentovat