Google

středa 14. dubna 2010

Nákupy z mléčných automatů klesají.

Mediální tažení proti mléčným automatům sklízí první plody, na Vysočině prodej mléka z mléčných automatů v poslední době poklesl o jednu třetinu.

Více než mlékárny se v kampani proti mléčným automatům patrně angažují obchodní řetězce. Hygienici proto vypouštějí na veřejnost poplašné správy o nebezpečí, které hrozí z pití syrového mléka. Svým jidášským způsobem se samozřejmě přidají i veterinární správy. Bakšiš je bakšiš.

Přímým prodejem mléka si chovatelé krav chtějí vylepšit tržby, byť tak zpeněžují jen malou část produkce. Při prodeji v automatech dostanou za litr mléka kolem 15 korun, mlékárny jim však neplatí ani polovinu. Výhodou čerstvého plnotučného mléka pro zákazníky je podle farmářů lepší chuť a vyšší obsah zdraví prospěšných látek než v baleném mléku z obchodů. Zákazníkům se také nabízí možnost domácího zpracování na smetanu, jogurt, kefír či tvaroh.

2 komentáře:

  1. Naprosto typické pro ČR. V prvním momentě
    náznak řešení průseru se záměrným snížením ceny mléka pod výrobní náklady možností prodeje "ze dvora" přes mléčné automaty, jak je to obvyklé v Rakousku, Bavorsku, Itálii
    a Švýcarsku, v následujícím česká "špecifíká"
    české nejrůznější nařízení a vyhlášky,
    z kterých si " někdo v Praze" udělal živnost
    a které mu za "bakšiš" někdo v Praze posvětil a " agrární analytik a žurnalista " ysvětlil"! Jak typické pro ČR, jak typické pro českou politickou scénu!

    OdpovědětVymazat
  2. Ono zřejmě záleží na úmístění automatu, jestli se k němu dá zaject autem a zaparkovat. Že se v desetitisícovém Humpolci prodá jen 150 litrů denně, je asi špatné. Za kolik let se může zaplatit milionová investice, když vydělá majitel 1000 - 1300 kč denně. Za 3 roky?

    OdpovědětVymazat