Automobilový závodník Antonín Charouz (55), kontroverzní podnikatel (údajný šestimiliardový tunel v IPB) a majitel hokejové Sparty Praha, už několik let pracuje na projektu automobilového areálu v Praze, jehož součástí by měl být okruh pro závody Formule 1.

(Kdysi konstruktér Tyrrel zkoušel ve F1 tyto vozy)

(Kdysi konstruktér Tyrrel zkoušel ve F1 tyto vozy)
Hlavní funkcí multishowroomu budou mít prodejny aut (přihlásilo se už 35 automobilek), stadion a bezpečnostní systém na řidičské průkazy, který je v Mostě. Na komunikacích, které v areálu budou, se budou pořádat automobilové závody. Bude se jednat o trať bez únikových bezpečnostních zón, o městský okruh obložený přenosnými betonovými svodidly, jako jsou okruhy v Monaku, Valencii a jinde.
Areál vyroste ve Strašnicích, kde Charouzova společnost vlastní pozemky. Podle Charouze je závodní dráha jen vedlejším doplňkem velkého obchodního centra, jehož součástí bude multifunkční aréna hokejové Sparty. Touto halou povede závodní trať. Formulové vozy řítící se hokejovou halou - to bude světový unikát.
Stavba areálu bude stát 100 milionů euro (2,6 miliardy Kč). Zahájení stavby vázne na byrokracii a na světové finanční krizi. Až v tomto nastane uvolnění, bude stavba areálu rychlou záležitostí.
Žádné komentáře:
Okomentovat