Google

středa 26. srpna 2009

Rozhlas oznamuje číslo koleje.

Minulý týden proběhla tiskem zpráva, že České dráhy od Jihočeského kraje a od státu požadují doplatek ve výši 90 korun na každý kilometr jízdy vlaku v regionální dopravě. Vyhrožují, že na méně využívané tratě nasadí autobusy. Čísla o počtu cestujících, která ČD uvádějí, budou asi dost nepřesná. Sleduje však někdo, proč lidé upouštějí od cestování vlakem? Proč je doprava po kolejích stále dražší, a proč ubývá cestujících?

Patrně už od postavení železniční trati České Budějovice - Gmünd v roce 1869 se v Nové Vsi u Českých Budějovic vždy vystupovalo na pravou stranu (při jízdě z Č.Budějovic směrem na Gmünd), kde stojí nádražní budova. To platilo až do roku 2008. Po rekonstrukci a elektrifikaci tratě se vystupuje nalevo, nikoli směrem k nádražní budově, ale směrem k protihlukové stěně. To nemohl vědět osmasedmdesátiletý pán z Českých Budějovic, který 28. července se po několika letech vydal vlakem do Nové Vsi, a tak jako vždy v minulosti vystupoval směrem k nádražní budově, kde však mezi kolejemi není zvýšené nástupiště. Než stačil vystoupit, vlak se rozjel, muž upadl, přičemž se mu zaklesla noha do schůdků, takže byl hlavou dolů tažen po kamenech. Naštěstí se mu podařilo uvolnit a vypadnout na zem.

Známí starého pána, ke kterým jel na návštěvu, a kteří mu drobná zranění ošetřili, událost nahlásili Českým drahám, jejichž dvě pracovnice sepsaly o události protokol. Mluvčí regionálních drah pak oznámila, že případ je uzavřen, neboť muž si zranění způsobil sám. Ještě dodala: "Zlepšilo se informování cestujících ve stanici. Moderní rozhlas předem oznamuje číslo koleje, kde vlak zastaví."

Že toto hlášení, spuštěné v zastávce několik minut před příjezdem vlaku, nemohou slyšet lidé ve vlaku, to jí zřejmě nedošlo.

Žádné komentáře:

Okomentovat