Téměř v pravidelných intervalech, zpravidla před nějaký důležitým hlasováním, mezi politiky zazní návrhy na změnu ústavy a ústavních zákonů. Vždy, když někomu hrozí sestup z politických výšin je pevnost konstituce ohrožena.
Zatím ústava odolává, ale jen zásluhou toho, že po dohodě parlamentních stran je všemožnými způsoby možnost ji obcházet. Napodobit nějakým nenápadným způsobem komunistickou vládu jedné strany je jistě trvalým snem současného prezidenta. Pouze vedoucí úloha jedné strany, zařazená v ústavě, se mění na manipulaci s voliči a dohodu dvou hlavních stran.
Způsob, jakým byla v době českého předsednictví v Radě EU podražena Topolánkova vláda, byl hnusný, ale ještě hnusnější je to, co se nyní děje. Místo dodržování ústavy nastoupily řeznické handly koalice se stranou, která její vládu sesadila. Úřadují dva premiéři, nomenklaturní kádry vybírají Paroubek a Klaus, hlavou do zdi buší někteří lidovci.
Ani jeden poslanec, ani jeden senátor, bez ohledu na to z jaké je politické strany, nebyl volen svými voliči proto, aby ukončil svůj mandát dříve než to předepisuje Ústava. Naopak, každý, ať president, poslanec nebo senátor složil slib, že bude Ústavu dodržovat.
Zatím ústava odolává, ale jen zásluhou toho, že po dohodě parlamentních stran je všemožnými způsoby možnost ji obcházet. Napodobit nějakým nenápadným způsobem komunistickou vládu jedné strany je jistě trvalým snem současného prezidenta. Pouze vedoucí úloha jedné strany, zařazená v ústavě, se mění na manipulaci s voliči a dohodu dvou hlavních stran.
Způsob, jakým byla v době českého předsednictví v Radě EU podražena Topolánkova vláda, byl hnusný, ale ještě hnusnější je to, co se nyní děje. Místo dodržování ústavy nastoupily řeznické handly koalice se stranou, která její vládu sesadila. Úřadují dva premiéři, nomenklaturní kádry vybírají Paroubek a Klaus, hlavou do zdi buší někteří lidovci.
Ani jeden poslanec, ani jeden senátor, bez ohledu na to z jaké je politické strany, nebyl volen svými voliči proto, aby ukončil svůj mandát dříve než to předepisuje Ústava. Naopak, každý, ať president, poslanec nebo senátor složil slib, že bude Ústavu dodržovat.
- Vláda je odpovědna Poslanecké sněmovně.
- Předsedu vlády jmenuje prezident republiky a na jeho návrh jmenuje ostatní členy vlády a pověřuje je řízením ministerstev nebo jiných úřadů.
- Vláda předstoupí do třiceti dnů po svém jmenování před Poslaneckou sněmovnu a požádá ji o vyslovení důvěry.
- Pokud nově jmenovaná vláda nezíská v Poslanecké sněmovně důvěru, postupuje se podle odstavce 2 a 3. Jestliže ani takto jmenovaná vláda nezíská důvěru Poslanecké sněmovny, jmenuje prezident republiky předsedu vlády na návrh předsedy Poslanecké sněmovny.
- V ostatních případech prezident republiky jmenuje a odvolává na návrh předsedy vlády ostatní členy vlády a pověřuje je řízením ministerstev nebo jiných úřadů.
- Předsedu vlády jmenuje prezident republiky a na jeho návrh jmenuje ostatní členy vlády a pověřuje je řízením ministerstev nebo jiných úřadů.
Žádné komentáře:
Okomentovat