Google

pondělí 20. dubna 2009

Rakušané se těší na českobudějovické letiště.

Mnohem větší zájem než Jihočeši mají o českobudějovické letiště Rakušané. Rakouská media stále častěji své čtenáře o letišti informují.

Rakušané, především z oblasti Waldviertel, netrpělivě očekávají dobu, kdy na letišti začne plný mezinárodní provoz. Není se čemu divit, na letiště do Vídně to mají téměř 200 km, do Lince asi 100 km, což jsou při hustotě provozu na silně frekventovaných rakouských silnicích (částečně horských) dvě až tři hodiny jízdy autem, České Budějovice jsou mnohem blíž.

Zatímco podle ředitele českobudějovického letiště Milana Ondřicha na české straně hlavní význam letiště spočívá v příletu bohatých turistů na prohlídku Českého Krumlova, Rakušané v letišti vidí možnost rychlejšího odcestování podnikatelů do světových metropolí a turistů do exotických zemí.

Českobudějovické letiště by mělo v roce 2011 obdržet licenci pro přistávání letadel typu Boeing 737 a Airbus A32. Do té doby bude dobudována budova terminálu a rekonstruovaná současná 2,5 km dlouhá přistávací plocha. Rovněž radarový systém bude přestavěn pro denní i noční provoz. Po zahájení plného mezinárodního provozu se počítá s odbavením 600.000 cestujících za rok. V současné době je to 12.000 cestujících.

Letiště se nachází pět kilometrů od centra Českých Budějovic. Z příhraniční rakouské vesnice Höhenberg, ležící vedle české vesnice Vyšné (u Nových Hradů), k níž Rakušané budují rychlostní komunikaci, předpokládají dosažení českobudějovického letiště autem během necelé hodiny, ať přes Trhové Sviny nebo přes Třeboň, odkud se začne do Českých Budějovic stavět čtyřproudá rychlostní silnice. Očekává se i zrychlení dopravy na nově elektrifikované železniční trati Gmünd - České Budějovice (v současnosti jedna hodina jízdy) a zavedení kyvadlové autobusové dopravy mezi českobudějovickým nádražím a letištěm.

Žádné komentáře:

Okomentovat